Witam, jestem co do paletek zielony. Lecz po 6 latach posiadania akwarium, postanowiłem, że oto nadszedł czas na palety. Na przeszkodzie stoi wiele rzeczy, po pierwsze woda. Nie do końca łapę co to jest to TWO, TWW, NH3 i 4 i NO3/4. dH, KG, KH itd. Byłbym niezwykle wdzięczny, gdyby ktoś mi to wytłumaczył, i podał jakie są dla paletek normy. Druga przeszkoda to to, że mam dopiero 15 lat, nie zarabiam, i zanim uzbieram na samo akwarium, a tym bardziej paletki, to minie sporo czasu, więc piszę tutaj, żeby wiedzieć na co się piszę. Kolejną rzeczą, jak i ostatnio, jest zbiornik. Do tej pory mam 120 litrów 80x50x30 (ostatnia szerokość). Mam zamiar hodować ze 4-6, ale tylko do czasu aż będą miały po ok 10cm potem mam zamiar mieć już większe akwa. I tu jest mały problem, ponieważ ile ludzi, tyle teorii. Jedni mówią że na jedną paletkę trzeba przeznaczyć 20 litrów, inni 50, a jeszcze, że 100. Im więcej tym lepiej, ale za dużego zbiornika nie mogę mieć, ponieważ brak miejsca, albo akwarium spadnie piętro niżej. A teraz osprzęt. Jak dotąd posiadam filtr kaskadowy na 150 litrów HBL-701, mam jeszcze wewnętrzny zwykły, i mam zamiar przerobić go na biologiczny . Świetlówka też jest, zwykła, najzwyklejsza, ojcze mi załatwił z pracy, ma 70 cm, ale nie wiem jak się konkretnie nazywa. I grzałka, lecz na dzień dzisiejszy wcięło ją. Mam zamiar kupić i grzałkę i termostat, tylko nie wiem, czy kupić grzałkę z wbudowanym czy osobnym termostatem. No, to chyba na tyle, byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki . Pozdrawiam
Jeżeli poświęcił być trochę czasu to na każde Twoje pytanie znajdziesz spokojnie odpowiedź na forum. Ale widocznie jesteś leniwy i idziesz na łatwiznę. Proponuję Ci poczytać trochę forum, a na pewno znajdziesz wszystkie informacje jakie potrzebujesz. Do tego poznasz opinię wielu osób w danej kwestii.
Pozdrawiam
_________________ Zawsze robię plany na przyszłość i zawsze zaskakuje mnie teraźniejszość.
Czyli tak to są mniej więcej pomiary w jakich powinny być paletki:
PH=5-7